11 de febr. 2008

Seguretat als avions

Mai m'ha agradat viatjar en avió. Suposo que tenir www.airdisaster.com com a pàgina d'inici no ajuda. És alarmant que la gent ja no escolti les instruccions d’emergència de les hostesses de vol. Tothom xerra. De totes maneres, les indicacions són inútils. "Para inflar el chaleco salvavidas, debe tirar fuertemente de la palanca, pero nunca dentro del avión", o sigui, que has d'estirar la palanqueta mentre et tires de l’avió. Això està molt ben pensat. Les hostesses estiren de la palanca i allò mai s'infla. Genial! T’agafa un bon rotllo! Aleshores et diuen "en caso necesario, el chaleco puede ser inflado soplando por el tubo". O sigui, mentre caus en mig de l'Atlàntic en picat, ves bufant.

"En caso de descompresión de la cabina, caerán las mascaras de oxigeno. Coloque la mascara en su cara, ajústela y respire normalmente". Si en ple vol cauen les màscares d'oxigen, jo em moro. Sobretot m'interessa el concepte respire normalmente. No sé si es refereix a que te’n recordis de respirar, que ja va bé que t’ho recordin perquè se't podria oblidar, o es refereix a que respiris amb naturalitat, la qual cosa és impossible perquè us asseguro que, si es descomprimeix la cabina, no respiraré normal.

”En caso de caída en picado, coloque la cabeza sobre las rodillas”. Per començar, posar el cap sobre els genolls als vols Low Cost és totalment impossible. Hauries de ser un contorsionista del Circ du Soleil. Si amb prou feines et caben les cames... I segon, si caus en picat no crec que estar ajupit et salvi. Màxim evitarà que vegis el trist panorama. Ja per acabar, reflexionar breument sobre la utilitat del cinturó de seguretat de l’avió. He vist autos-de-xoc amb cinturons més segurs. Tinc la teoria que et fan posar el cinturó perquè, en cas d’accident, no es desparramin els cadàvers dins l’avió i la feina dels forenses a l’hora d’identificar les víctimes sigui més fàcil.

Foto: "Ho tinc xungo".