4 de nov. 2007

L'habitació de l'hotel

Quan vas de viatge és molt important encertar l'hotel. Si t'equivoques i acabes a la pensió de la Carmen de Mairena t’asseguro que no disfrutaràs de les teves vacances. Podem diferenciar dos tipus d'habitació d'hotel; les que s'obren amb clau, que porten un clauer gegant amb el número de l'habitació ben gros perquè el lladre no s’equivoqui de porta, i les que van amb targeta magnètica.

Entres i ho regires tot. Dels primers llocs on vas a mirar és al minibar. Quina il·lusió ens fa el minibar, eh? Quan l’obres, t’ho menjaries tot: el kit-kat, la coca-cola, les patates fregides, els cacauets... Allà dins hi foten coses que normalment no estarien a una nevera. Fins i tot hi posen l’obreampolles metàl·lic. De totes maneres, quan consultes els preus, se’t talla la gana de cop. Jo opto per anar al supermercat més proper i posar la compra dins el minibar o, si em veig molt apurat, menjo del minibar i reemplaço el que m’he menjat per un producte igual comprat al súper.

El lavabo de l’hotel desperta el nostre esperit cleptòman. T’estàs secant i penses “es notaria si m’emportés aquesta tovallola?”. O els sabonets de la cistella, que hi ha gent que els amaga perquè en posin de nous i així tenir xampú tot l’any. Tema apart són les dutxes de disseny. Jo m’he trobat que de tan moderna no sabia obrir l’aixeta i vaig haver de trucar a la recepció com si fos de Lepe: “perdone, ¿cómo se enciende la ducha?”. Per cert, gràcies a Déu la majoria de dutxes ja van amb mampara de vidre perquè mira que era fastigosa la cortina de plàstic que se t’enganxava a la cama...

(Article escrit el 29 d'agost i oblidat a "borradores")