23 de gen. 2008

Tenir un blog

Quan estàs avorrit i no saps de què parlar, sempre hi ha algú que diu “ens hem quedat sense tema” i automàticament es parla de no tenir tema. És a dir, no tenir tema esdevé un tema. Més o menys això faré jo avui.

Normalment, quan crees un blog et poden passar dues coses: 1) que facis un article i no actualitzis mai més o 2) que t’enganxis. Si t’enganxes, estàs perdut. La primera reacció de la gent quan comentes que tens blog és “com t’avorreixes, no?”. No ens comprenen. Els internautes acostumats als fotologs, per exemple, ens discriminen perquè no són capaços de llegir un text de més de 5 línies. Prefereixen anar de fotolog en fotolog escrivint “linda pic, visita mi flog”. Comprensible.

Personalment, el meu blog fa que tot el que veig pel carrer m’inspiri i em cregui capaç d’escriure el millor post de la història d’internet. Però quan arribo a casa i em poso davant l’ordinador, ja se m’ha oblidat tot el que havia de dir. Fa un temps vaig comprar-me una llibreta per apuntar coses, però sempre l’oblido a casa i acabo escrivint a Borradores del mòbil. A vegades, els meus amics han de dissimular quan em veuen escriure coses. Deuen pensar “pobre... és més friki que el tio d'ulleres de Fama (Marcos)”.

Si dius als teus amics que tens un blog, has d’anar molt amb compte amb el que dius perquè tothom es dóna per al·ludit. Jo mateix m’he d’abstenir de criticar la família, els amics, els companys d’institut, d’universitat i fins i tot em consta que algun enemic em llegeix. Itf, és imposible que tu tinguis enemics! Si ets la millor persona que conec! Ho sé, costa de creure però també hi ha gent que no m’estima. Un altre risc és que els coneguts que et llegeixen acabin pensant que estàs boig, és a dir, que descobreixin com ets realment.

Per acabar, només dir que als escriptors/ores de blogs ens fa una mica de ràbia la gent que llegeix i no comenta. I amb això, molts bloggers experimentats pensaran: mira aquest que llest! Vol que la gent que no comenta li comenti avui per tenir molts comentaris. Sí, correcte.

PD: definitivament els fotologaddictes no són capaços de llegir això.