18 de nov. 2007

Teoria i Pràctica de Màrqueting I

Llegeixo sorprés a la publicitat del Messenger Live una oferta única; Enciclopedia Temática Larousse + PlayStation 3. En què pensaven els responsables de màrqueting de Planeta?

  • Situació A: alguns joves que volen la PlayStation 3 estudien i necessiten una enciclopèdia poden acollir-se a la oferta. Fals, pocs joves volen 20 llibrots a la seva estanteria quan poden accedir a la wikipedia amb una velocitat rècord.

  • Situació B: les mares dels joves compraran la PlayStation 3 amb la enciclopèdia perquè tenen por que els seus fills es converteixin en japonesos vegetals que no surten de l'habitació ni amb un incendi. Probable, les mares tenen molta por dels japonesos vegetals.

  • Situació C: gent culta i intel·lectual podria optar per comprar-se la enciclopèdia i aprofitar per aprendre a jugar a la Playstation 3. Fals, els intel·lectuals desprecien la Playstation i els videojocs en general per enveja, ja que ells són incapaços de jugar sense mirar el comandament.

  • Situació D: els responsables de màrqueting estan desesperats perquè no saben com vendre enciclopèdies. Molt probable, amb la conya d'internet i els pisos de 30 metres quadrats ningú vol tenir 20 llibres per consultar un cop a l'any.


En definitiva, els responsables de màrqueting de Planeta s'han equivocat. Al carrer. Tothom sap que la millor forma de vendre enciclopèdies és porta a porta i enganyar als pobres beneits que no saben dir que No.